dijous, 27 de desembre del 2012

Visita a centres comercials

Ahir a la tarda vaig fer una visita al centre comercial Mercadona, BonArea i Carrefour per agafar dades sobre la informació nutricional que tenen alguns productes seleccionats en una taula, dividits en aquells que tenen gluten i d'altres que no en tenen.

Per demanar permís, vaig parlar amb els encarregats i els hi vaig comentar la idea del treball i què anava a fer allà. Em van donar el permís corresponent i vaig poder recollir una informació valuosa per comparar-la amb la informació que va ens va donar el Dr. Herrero sobre algunes diferències que hi havia.

Envasos d'alguns productes estudiats


També hem utilitzat productes que ja teníem a casa i hem seleccionat els que teníem amb i sense gluten, els hem retallat l'etiqueta i hem pogut observar la informació nutricional de cadascun d'ells.

Els resultats s'han recollit en una taula diferenciant:

Glúcids, Lípids, Grasses saturades, Proteïnes, Fibra alimentària, Sal/Sodi, Colesterol i el Valor energètic.

Tots els continguts, excepte el valor energètic que es mesura en quilocalories (kcal), es mesuren en grams (g) per cada 100 g de producte. Així, d'aquesta manera podem treballar percentatges.



Aquesta és la llista dels productes que hem analitzat


I aquesta és la taula que ha resultat d'omplir els 96 productes estudiats:

Taula final de l'estudi nutricional


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada